Saturday, December 8, 2012

Moja prva sarma

Čvrsto sam sebi obećala da neću nikad praviti sarme! To neizostavno jelo za rođendane, svadbe, slave, nove godine, zapravo nikad nisam u celost sama ni spremala, ali sam u svakom delu njegovog procesa izrade bezbroj puta učestvovala. Da se razumemo, nikad ne pojedem toliko sarmi koliko naspremam, tako da je idealno zvati me u pomoć...ali nemojte! Presele su mi više od tolikog spremanja. Sarme nisu zdrave...za leđa definitivno nisu!

I tako kad i ja postadoh domaćica (ne znam tačno šta ulazi u opis posla današnje domaćice pa za svaki slučaj više neću ni koristiti ovaj pojam) i kad sam preuzela odlučivanje o tome KAD se i ŠTA jede, reših da nekim drugim jelima dam šanse da zablistaju na prazničnom stolu! E pa ovo neće biti priča o tim drugim jelima...biće priča o sarmi.

Počelo je tako što sam videla ovaj recept, a onda i tako što sam shvatila da nisam neki karakter i da mogu slobodno da pređem preko čvrste odluke "nepravljenja sarme".
Nije da sam vegetarijanac nego mi jednostavno naiđe da spremim neko jelo bez mesa. Sem toga nikad mi nije predstavljalo izazov da spremim mesnati obrok: pečena svinjetina sa sosom od kuvane junetine, salata od pršute i čvaraka...pa tu i da hoćeš ne možeš da pogrešiš! Izazov je napraviti ukusno jelo od bezukusnog povrća. A koliko vidim, ima ljudi kojima to baš ide od ruke toliko da mi pođe voda na usta gledajući fotografije pripremljenih jela. Da ne pišem mnogo, sarma je ispala odlično!
Jedina izmena koju ću napraviti kada je sledeći put budem spremala - nema umotavanja, samo redaljka: red seckanog kupusa, red fila... :)

6 comments:

  1. Ne mogu da je vidim očima, al' veruj da kad imaš puno ljudi je sjajna:)))
    A onu sarmu koja se ne umotava moja svekra zove "crnogorska"!

    ReplyDelete
  2. Izgleda jako ukusno a verujem da deo zasluge za to preuzimaju i te razigrane ovčice na stolnjaku/podmetaču i, naravno, sir. Ne mogu da zamislim ukus... zamoliću te da me još malo ubeđuješ pre nego što joj dam šansu. Sem jedne prilike kada sam u njima pohovala slane punjene palačinke, orahe uvek čuvam samo za slatkiše! ;) U svakom slučaju baš hranljiv post! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moram da priznam da sam i ja tako doživljavala orahe ali sam, pored ovog recepta, još od nekoliko ljudi čula da u posnim sarmama orasi idu odlično! :) u svakom slučaju ukućani mesojedi se za divno čudo nisu mnogo bunili ;)

      Delete
  3. Ijaooo, domacice! :)
    Divno izgleda.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, domacice - da počnemo da razmenjujemo recepte :D

      Delete