Wednesday, May 8, 2013

Povratak

Kasnim prilično sa pisanjem o obilasku Nemačke, ali zaista je teško kucati sa obe ruke i boriti se sa polenskom kijavicom. (Proleće u Srbiji se izgleda uzdržalo dok se ja ne vratim kako ne bi slučajno jedne godine izostala moja cvetna alergija.)

Međutim ništa lakše nije bilo ni u 3 nedelje upakovati razgledanje i upoznavanje novog grada. Zadnjih dana nas je već uhvatila neka vrsta panike:
-čekaj, ovde nismo bili!
-ajde sad ovo da obiđemo!
-vidi ovu radnju - znaš koliko su mi potrebne čizme sa kompasom na đonu!
-Kako ne znamo koja je debljina asfalta u samom centru grada?!......i gradacijski ka još bitnijim pitanjima i idejama koji muče svakog turistu.

Nego par zadnjih dana je provedeno ovako: 

Ovo je glavna katedrala Augsburga posvećena Devici Mariji (Virgin Mary). Zapamtila sam da je toranj visok 62m a površina koju zauzima cela katedrala oko 45 ari (nisam pitala koliko košta 1 ar u centru Augsburga).
Inače su mi ovi dobrostojeći verski spomenici uvek po malo jezivi. Recimo, ova katedrala je tako dobro renovirana i uklopljena u okruženje i da nije bilo povremenih automobila ili tramvaja da prođu lako bih mogla da poverujem da sam otputovala u mračni srednji vek.
Ja, dok se NE slikam i NE poziram, ispred spoljne fasade Fuggerei naselja.
To je još jedna od znamenitosti Augsburga i prvo srednjovekovno naselje ove vrste. Sastoji se od kopmleksa kuća sa stanovima i napravljen je sa namenom da se tu smeštaju siromašni građani. Godišnja renta je bila i ostala (konvertovano) 0,88 evra i tri molitve dnevno, a uslov da bi živeo tu (važi i danas): da si bar 2 godine živeo u Augsburgu, da si katolik i da si postao siromašan ali bez dugova.
 
Period izgradnje kaldrme u ovoj ulici je...šalim se, za ovo nemam apsolutno nikakav podatak :) samo se šepurim u crvenom kaputiću...a i ulica je simpatična.

I to bi otprilike bilo toliko. Veče pred odlazak smo imali malo čudno vreme - tamni oblaci i kiša sa jedne i sunčevi zraci sa druge strane...idealno da legneš i naspavaš se za put. Auf Wiedersehen!




2 comments:

  1. Prelepo :) Mada mi je baš žao što nisi kupila čizme sa kompasom na đonu. Meni je to oduvek bila želja da imam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pa da, sta tu moze da se ne svidi: cizme su potrebne, kompas takođe... :)))))

      Delete