Monday, July 8, 2013

Hleb bez kvasca

Hleb sa starterom, o kom sam pričala u prošlom postu, je ispečen.

Početak: starter se razmuti u vodi, doda se brašno, umesi se i onda se od te smese odvoji parče veličine dlana i opet stavi u staklenu posudu. To će biti starter za sledeći put kad mesite hleb. Pošto verovatno neću ove nedelje mesiti hleb, starter ću povremeno hraniti da bih ga održavala živim. Proces hranjenja je dodavanje brašna i vode, to još ispitujem u kojoj količini, ali za ovo moje parčence verovatno treba vrlo malo.


Mentalna zabeleška: sobzirom da su dani topli ne treba ostavljati hleb celu noć - testo će da prokisne. Eto tako mi se baš prvi put i desilo - testo je naraslo duplo ali je od 22h do 9h predug period.

Zato sam drugi put pustila da odstoji testo oko 6h, premesila ga, stavila u pleh i sačekala još oko 1,5h i tek onda pekla nekih 30min na 200 stepeni. Evo kako izgleda:


Ostalo je parčence (jedva ugrabih da slikam:)) što mu valjda dođe kao znak da je hleb odličan :)

Čisto poređenja radi, gornji hleb je sa kvascem, donji sa starterom:
Evo i jednog objektivnog ispitanika, mog muža:

-Da li je hleb lep?

-Da.

-Da li je ukusniji od onog sa kvascem?

-Da.

-Da li odgovaraš pozitivno na sve ovo samo da bi mi udovoljio?

-Ne.

Eto, ako ovo nije objektivno, onda ne znam šta je :)




4 comments:

  1. Stvarno misliš da primeti razliku:)))?

    ReplyDelete
    Replies
    1. naravno, on primeti cak i kad promenim frizuru :D

      Delete
  2. Ostavih komentar na prethodnom postu (onom o kvascu i ludom naučniku), ali sam nešto zabrljala preko telefona i nije se objavio. Elem, htedoh reći da me jako kopka kako taj hleb izgleda i da predlažem da ga jednom umesiš i doneseš na druženje. Sad kad bolje razmislim, možda mi je komentar neko izbrisao? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pa ne znam da li moze iko osim mene da ti izbrise komentar?! mada moram da priznam da mi se na dva tri bloga isto desilo ovih dana-a sigurna sam da sam ostavila komentar ali ga nije bilo. Moracu da donesem hleb i kajmak jednom na druzenje :D

      Delete